Wasze recenzje - "Balladyna"

 


Dziś postanowiłam przygotować recenzję mojej ulubionej książki, którą obecnie jest ,,Balladyna”. Pewnie wielu z Was miało okazję już ją przeczytać jako lekturę szkolną, ale postaram się zainteresować osoby, które jeszcze nie sięgnęły po ową książkę. Zapraszam do przeczytania i pozostawienia opinii o recenzji w komentarzu.  

  Moim ulubionym gatunkiem literackim jest dramat, bardzo lubię  książki o tematyce dramatycznej. ,,Balladynę” przeczytałam kilka razy, a dodatkowo byłam na spektaklu w teatrze.  

 W opisywanej przeze mnie książce jest dużo momentów dramatycznych, a dokładnie takich, podczas których czeka się z niecierpliwością na rozwój wydarzeń. Początkowo nie mogłam zrozumieć zachowania tytułowej bohaterki. Nie rozumiałam, dlaczego była taka okrutna i dopuściła się tylu zbrodni. Chęć posiadania władzy, zazdrość i okrucieństwo kierowały Balladyną w momentach, w których z zimną krwią popełniała zbrodnie. Zabójstwo siostry i wielu innych niewinnych ludzi udowadniają, że każdy, kto stanął na jej drodze do władzy, tracił życie. Traktowanie matki z pogardą, nieokazywanie żadnych uczuć, brak szacunku do innych to cechy, które dokładnie ją opisują. Nie doświadczyła w swoim życiu miłości, przyjaźni, każdego uznawała za wroga. Motywami, przez które dopuściła się tylu zbrodni, był m.in. strach, że ktoś wyjawi na światło dzienne wszystkie jej czyny. Dla Balladyny były to wystarczające powody do zabójstwa. Nie żałowała żadnego ze swoich czynów. Została sprawiedliwie ukarana. 

 Gdyby wszyscy  mordowali każdego, kto stanie na ich drodze, o kogo są zazdrośni, kogo uważają za wrogów, świat byłby pusty.   

  Żadna książka nie wywołała we mnie tylu emocji. Po jej przeczytaniu dostrzegłam, że jest wiele możliwości rozwiązania problemów. Zazdrość, zawiść i okrucieństwo to okropne cechy, pod wpływem których w życiu popełniamy błędy. Wielu ludzi chce dojść do władzy, a wielu z nich już się to udało - ciężką pracą, wysiłkiem, zmierzeniem się z problemami i dążeniem do ich rozwiązania. Doceniajmy to, co w życiu mamy, starajmy się dążyć do wymarzonego celu. ,,Balladynę” polecam przeczytać wszystkim. 

Alicja K.

Praca nadesłana na konkurs zorganizowany przez Szkolny Klub Recenzenta. 


          


    


 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Literackie walentynki

Wasze recenzje - "Szatan z siódmej klasy"

KONKURS NA LAPBOOK " W KRAINIE JĘZYKA POLSKIEGO"