Wasze recenzje - "Szatan z siódmej klasy"

 


Wybrałam do zrecenzowania książkę "Szatan z siódmej klasy", ponieważ fascynują mnie motywy sensacyjne i kryminalne, a ta powieść należy właśnie do tego gatunku. Autorem tej lektury jest Kornel Makuszyński, powieść została wydana w 1937 roku. Autor po pozytywnym odbiorze tekstu napisał kontynuację pt. "Drugie wakacje Szatana", która nie została wydana. 

Głównymi bohaterami lektury są: Adam Cisowski, ojciec i matka oraz rodzeństwo Adasia, profesor Paweł Gąsowski, Iwo i Ewa Gąsowscy oraz ich córka Wanda. Akcja rozgrywa się w Warszawie oraz w fikcyjnej wsi Bejgoła położonej niedaleko Wilna. Główne wątki utworu to szkolne kłopoty, historia rodu Gąsowskich oraz poszukiwanie skarbu. 

Książka bardzo mi się spodobała, właściwie nie mam żadnych negatywnych uwag. Najbardziej rozbawiła mnie to, jak Adam odkrył metodę profesora Gąsowskiego przy odpytywaniu uczniów, natomiast wzruszyłam się, kiedy pomiędzy Wandą i Adamem pojawiło się uczucie. Lektura zrobiła na mnie bardzo dobre wrażenie i z czystym sumieniem mogę ją polecić. Książka przeznaczona jest dla młodzieży, ale myślę, że każdy może ją przeczytać.

Irmina B.

Praca nadesłana na konkurs zorganizowany przez Szkolny Klub Recenzenta.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Literackie walentynki

KONKURS NA LAPBOOK " W KRAINIE JĘZYKA POLSKIEGO"